Na počitnikovanju ob morju se oskrbite s kakovostnim ekstra deviškim oljčnim oljem in poskrbite, da bo vaš um ostal v popolni formi.

Mediteranska dieta je znana po tem, da zmanjšuje tveganje za srčno-žilne bolezni, rakava obolenja, depresijo, Parkinsonovo in Alzheimerjevo bolezen.

Znanstveniki Univerze Temple so pod drobnogled vzeli ekstra deviško oljčno olje, ki naj bi vsebovalo sestavino, ki vas lahko ubrani pred kognitivnim upadom.

Na preizkusih, ki so jih izvajali na miših, so ugotovili, da so se miši, ki so uživale prehrano, obogateno z oljčnim oljem, bolje odrezale na preizkusu delovnega spomina, prostorske predstavnosti in učnih sposobnosti. Ugotovili so, da olivno olje aktivira avtofagijo (celično smrt), proces razgradnje celici lastnih snovi, s pomočjo katerega se ta znebi tudi strupenih snovi. Tako se ohrani spomin in sinaptična povezanost, znatno se zmanjšajo procesi, ki povzročajo Alzheimerjevo bolezen.

Raziskovalci so zelo zadovoljni z rezultati, zato napovedujejo še raziskavo, ali oljčno olje koristi tudi v primeru, ko so že prisotni znaki Alzheimerjeve bolezni.


Uporaba oljčnega olja je mnogostranska

Lahko ga ustvarjalno vključite v nabor jedi, ki jih običajno uživate. Za začetek pa vam predlagamo nekaj klasičnih receptov, ki bodo pripomogli k vitalnosti vašega telesa.


Zeliščno olivno olje

Šopek poljubnega zelišča (npr. rožmarin, baziliko, timijan, žajbelj…) operite in dobro osušite, nato ga strite v terilniku in prestavite v steklen kozarec. Zelišče prelijte z olivnim oljem in pustite na temnem mestu 14 dni. Vmes ga večkrat malce pretresite, po 14 dneh pa ga precedite in prelijte v stekleničko. V njej lahko za okras spustite še vejico zelišča, ki ste ga dodali olju.


Omaka tzatziki

Naribajte 2 kumari (najbolje takšni brez semen, sicer jih predhodno odstranite), posolite in počakajte, da se izloči voda. Nato kumare še dobro ožemite. V solatno posodo dajte ožete kumare, 300 g jogurta, lonček kisle smetane in čim bolj strt česen. Vsebino premešajte in za nameček dodajte še 2 žlici mediteranskega zlata – olivnega olja, sol in poper. Ponudite ohlajeno.


Grška solata

Na majhne koščke narežite večjo kumaro, 2 zeleni papriki in vijolično čebulo. Prelijte s prelivom iz olivnega olja, balzamičnega kisa, popra in soli. Potresite z origanom (najbolje svežim). Na koncu dodajte zdrobljen feta sir in črne olive.